onsdag 4 april 2012

framåt i motvind

Min blogguppdatering är ganska usel nu för tillfället, beklagar för det. Men har helt enkelt inte fått skrivet något vettigt. På ett sätt händer det en massa i mitt liv, medan det på ett sätt känns som att man hela tiden går i motvind. Så fort man tror att nu börjar livet rulla på ordentligt så dras mattan under fötterna och nya bekymmer och motgångar kommer. Borde egentligen se fram emot den här månaden och på ett sätt gör jag det också, men vissa saker sätter ändå stopp på det. Flytten tillsammans med Älsklingen är det jag väntar mest av allt på men vissa detaljer i mitt liv är ändå fel, till exempel att jag inte kommer att få sova där varje natt eftersom jag fortfarande fullgör min militärtjänstgöring, vilket är så frustrerande eftersom det fortfarande inte finns någon brigad vi lever på i Vasa, men ändå är det så himla stor skillnad på på vilken kudde jag lägger mitt huvud på på kvällen. Men ser ändå fram emot att försöka skapa ett eget hem tillsammans med Älsklingen, även om det sker i motvind. I helgen kör vi ner till Huvudstaden och tömmer min lägenhet där och stänger den dörren för sista gången, och så småningom flyttar vi även Älsklingens saker till Vårt hem.

Imorgon skall vi med musikkåren och spela till Kauhava på hemförlovningsfesten för de som nu varit inne nio månader. Skulle så önska att det var min egen hemförlovning istället, men tyvärr är det ännu ett halvt år till det *djup suck*. Men iaf börjar helgpermissionen redan mitt i dagen, så det är ju skönt.

Hoppas ni alla iaf haft en bra början på veckan!

Inga kommentarer: