måndag 3 juni 2013

Ensam med mina sommarblommor

Har idag haft projekt "plantera sommarblommor" med Sofiafiah. Efter våra jobb träffades vi vid blomtorget, gick runt och valde blommor och jag hade betydligt svårare att bestämma mej. Men när vi köpt de vi ville ha åkte vi först till henne och planterade i hennes krukor och sedan till mej och plantera i mina krukor. Så nu har vi båda två fina blommor hemma. Sommarkänslor på hög nivå. Tyvärr var vädret inte det bästa ikväll, annars skulle jag suttit ute och njutit av en fin somrig terass. Nu skall jag bara försöka sköta om dem bra, vattna dem tillräckligt och prata snällt med dom att de växer fina och blommar hela sommaren. 



Älsklingen åkte idag iväg till Tyskland på en jobbresa, så kommer vara ensam den närmaste en och en halv vecka. Eller det är nästan två veckor vi inte ser varandra på eftersom när han kommer hem sent på torsdakväll nästa vecka åker jag till Björneborg på fredag och jobba hela helgen. Nu då vi är sambos så känns det lite konstigt att inte se varandra på så länge, men vi hade ju distansförhållande i fem år innan det så kanske vi kan det här iaf *hihi*, och två veckor kommer gå helt supersnabbt!


Inga kommentarer: