onsdag 29 maj 2013

doft av liljekonvalj

Vår hyresvärd kom idag hit med en bukett med liljekonvaljer och tulpaner. Hon hade plockat dem på gården nere i skogen, och tyckte det fanns så mycket så kom med en liten bukett åt oss. Snällt! Och liljekonvaljer doftar ju så gott också! 




Har lekt frisör nu två gånger denna vecka, först på Älsklingen och ikväll på Älsklingens vän. Klippte ute på terassen idag och konstaterade att skulle jag vara frisör skulle jag nog under fina sommarmånader ha salongen utomhus. Skulle ju vara skönt och med lite blommor runt om skulle det ju vara rena lyxen (nästan).

För övrigt har jag hunnit med mycket redan den här veckan. Tvättat fönster, dammsugit, friserat två huvuden, kockat och diskat. Till och med cykeln har fått nytt innerdäck (men det hjälpte nog Älsklingen till med). Så kan ju nästan ta det lugnt resten av veckan, speciellt eftersom Älsklingen också spolade av det värsta pollen och smuts från min bil, så nu kan jag med gott samvete spara biltvätten till nästa vecka...

Besökte också Sweet Wasa idag med mamma, sofiafiah, miialinnea, småkillarna och satucecilia. Varför har jag inte varit där tidigare? Helt underbart goda kakor! Åt en chokladkaka (självklart) och sedan smakade vi på varandras kakor för att veta "om man valde rätt", och nog var min nästan godaste ändå, svårt att veta då de alla var supergoda på sitt sätt. Kanske man borde börja unna sej ett kafébesök i månaden, så mycket oftare kanske inte är så bra för linjerna...eller hur man nu skall säga det...

Inga kommentarer: