måndag 25 juli 2011

På Mästarkurs

Ligger på en madrass på ett skolgolv i Nystad. Har vilsat hit på en mästarkurs i oboe. Kom hit igårkväll men själva kursen började idag. Har suttit och lyssnat på några lektioner och kommit fram till att vår lärare nog helt enkelt är super! Christian Wetzel heter han och är en av världens mest uppsakttade oboepedagoger. Najs! Hade lite komplex (eller vad det nu kallas) igår när det faktist slog mej att han är världsbäst och att hit faktiskt kommer folk ända från Japan på hans kurs. Vi är fyra finländska oboister och fem utländska. Men idag efter att ha följt med andras lektioner har jag lugnat ner mej och är inte längre så nervös för min första lektion som jag har imorgon. Men tänker öva på förmiddagen ändå så jag är ännu lite bättre förberedd. 
Men nu säger jag godnatt för jag har en lång dag imorgon och skall försöka lära mej så mycket som möjligt. Natinati!

Inga kommentarer: