tisdag 19 juli 2011

vill vrida tillbaka tiden...

Klockan tickar och går och egentligen skulle jag vilja kunna vrida tillbaka tiden lite så man hinner med igen.

I jobbet är det minst sagt full rulle, alla har tydligen bestämt sej för att komma till restaurangen och äta för det har varit smockfullt ända sedan bostadsmässan öppnade. Så ingen rast ingen ro där minsann inte. 

Älsklingen och jag försöker ses så ofta och så mycket vi kan nu, för sommaren bara rusar iväg och snart är hösten och avstånden här igen. Och innan det skulle vi vilja hinna göra en hel massa grejjer! En kortare eller längre resa skulle sitta fint iaf, men när, vart och hur?

Tjejjerna har jag hunnit se allt för lite i sommar, vilket inte alls är kul. Ibland längtar man nog tillbaka till lågstadie- och början av högstadietiden då man var ledig dagarna långa hela sommaren. Då minsann hade man tid att umgås med sina vänner. Nu är det alltid endera jobb eller något annat som står i vägen. Men skall träffa dem senare ikväll iaf. 

Men nu skall jag kila iväg och göra mej klar för opera. Mamma skickade i lördags att jag har vunnit en biljett till kvällens föreställning, visste inte ens att jag deltagit i något sådant. Men får ju se den en gång till nu och denna gång hela föreställningen på en lite bättre plats.

Ja huj vad tiden rusar iväg, nu får jag ju nästan bråttom igen...arma tidsoptimist som jag är...

Inga kommentarer: