onsdag 20 juli 2011

Våldgästast klädskåpet

Direkt efter jobbet hoppade jag i Miialinneas bil och så körde vi 120 km söderut till syster Sofiafiah. En sväng på staden blev det och sedan hem till henne, men varsin sub i handen. Efter att vi blivit mätta i magarna våldgästade jag och Miialinnea hennes klädskåp och garderob. Vi brukar göra så att när man städat ur sitt klädskåp får de anrda gå igenom det man rensat bort och ta det de vill ha. Så nu var det kul när Miialinnea kände igen alla plagg som hon redan någon gång rensat bort och Sofiafiah tagit dem. Ganska bra system med klädescirkulation tycker jag. Speciellt för mej, för det är betydligt oftare jag får kläder av dem än de får av mej. Men dagens saldo var fyra tröjjor, tre toppar och en väska. Bra med klädrensning helt enkelt! Men nu borde jag ta itu med min egen i något skede. Tror det finns en hel del som försvinner...

Inga kommentarer: