tisdag 21 maj 2013

njuter på tåget

Solen skiner och jag sitter och njuter på tåget. Skrev jag verkligen att jag njuter på tåget? Jodå, det gör jag. Sitter på solsidan och solar lite genom fönstret och blickar ut över vårt gröna landskap. Det är ju nästan sommar nu hör ni! Har varit på en två dagars vistelse i Helsingfors för att göra den tekniska delen av min B-examen (även kallad II-resital), och efter måååånga mååånga timmars övande av etyder, skalor och orkesterstycken är nu den delen avklarad. T.o.m det jag var mest rädd för, nämnligen prima vistan gick bra. Eller egentligen gick den jättebra för jag har aldrig varit någon höjdare på det, men den kändes lätt och lät som musik och stycket var egentligen riktigt roligt. Fick bra och byggande kritik av juryn så vet vad jag behöver öva ännu mera på och vad som är mina starkare sidor. Imorgon skall jag börja fundera på de två andra delarna av examen, som blir av mot jul och nästa vår. Så skall nog börja förbereda dem nu och öva öva öva, men också njuta lite mellan varven av musiken jag gör.
Så det är med ett lättat hjärta jag sitter på tåget upp till Vasa.



Inga kommentarer: