tisdag 24 december 2013

God Jul!

Tänkte lägga upp ett julinlägg idag, men det blev nog mera i natt med tanke på vad klockan är nu... Men här i vårt hus är det nu julfint och mysigt. Har tänkt ljus lite här och var för att få lite mera julstämning. Har plockat upp lite på samma gång så vårt hem verkligen skulle vara julstädat. Kom också just ur bastun så nu känner man sig fräsch och fin. Skall ännu lägga några knutar i håret så jag har söta lockar imorgon...
 
 
 
Vårt vardagsrum i julstämning med julgranen . Ännu i år blev det plastgranen, men nästa år skall det nog in en riktig gran. Mitt nyaste tillskott i julpyntet är två gyllene små fåglar som sitter på varsin gren i granen. Tyckte de var så söta så beslöt att de får vara mitt "årets julpynt". Har ju en tradition att varje år få köpa ett julpynt från Stockmann, och i år fick då dessa följa med hem.
  
 
Myshörnan framför kaminen. Tycker om att ha många olika hörn i huset, och nu framförallt under den kallare delen av årstiden hittas nog en filt eller pläd i så gått som varje hörn också. Amaryllisen slog ut lagom till julen. Den jag hade ifjol har ännu inte ens velat knoppa, men som tur köpte jag då den här röda så jag nu åtminstone har en julblomma hemma.
 
 


Köket är mitt absoluta favoritrum i vårt hem. Stort och fint! På nedre bilden syns också köksbänken som kommer användas flitigt bl.a. som inspirationshörna när jag bläddrar i kokböcker eller annars bara sitter och myser i köket.
 
Borde kanske krypa i säng nu för att vara pigg och kry imorgon, blev riktigt förkyld i helgen, men för hoppningsvis är den nu på bättringsvägen så jag inte behöver vara sjuk hela julen.
 
Hoppas ni alla får en riktigt skön och härlig jul!  



Inga kommentarer: