fredag 13 december 2013

När ett kapitel avslutas...

Sista arbetsdagen avklarad, nu inleder jag semester fram till att mitt arbetsförhållande upphör. Där var det då, min karriär som militärmusiker. Känns nog jobbigt, och sorgligt, har trots allt trivts bra med mitt jobb. Alla jobb är tunga och stressiga mellan varven, också det här. En del saker kanske jag inte kommer sakna men mycket nog. Att man frivilligt går från ett jobb känns mycket lättare, då vet man ju oftast vad som väntar en längre fram. Nu vet jag inte det. I alla fall inte helt. Visste visserligen redan när jag började här att den läggs ner, men visste inte hur min väg går.
 
 
Musikkåren töms mer för varje dag, alla noter är packade och skickade vidare, instrument och tillbehör, kläder, och möbler packas och skickas iväg. Jag har packat ner mina saker i lådor, och alla militärkläder fick en egen låda som går upp på vinden. Lade också in porträttet som hängt här på väggen, har ett eget hemma så kan lägga in den här i lådan, den representerar vad lådan innehåller. Förmodligen kommer inte lådan öppnas så ofta, men den får finnas där i alla fall, ifall den en dag ännu behövs, man vet ju aldrig hur framtiden ser ut...
 
Men nu är det bara att gå vidare mot nya utmaningar här i livet, och hoppas på att jag ännu (snart) hittar ett jobb jag trivs med och som känns bra...

Inga kommentarer: