tisdag 3 augusti 2010

Poppamies; Savuhunaja

Ringde åt syster M och frågade om hon ville komma och äta hit idag, mamma och pappa åkte till villan igen så jag lämnade ensam hem med några kyklingfiléer som skulle göras. Så vi (läs jag :P ) gorde potatisknyten och grillade kycklingen med en grillsås som jag köpt. Supergott blev det! Grillsåsen heter Savuhunaja och är av märket Poppamies som jag vill göra lite reklam om här.

Denna grillsås är en universal grillsås som passar till många olika rätter. Själv har jag nu prövat med kyckling (omarinerad/lättsaltad), och kan garantera att det är värt att pröva. På hemsidan står det att man skall pensla på i slutet av grillningen, jag penslade på innan och i slutet av grillningen på mina kycklingfiléer, och det blev supergott! Men man bör grilla på låg värme eftersom såsen innehåller socker som lätt bränner vid. Grillsåsen är mild till smaken, men för känsliga munnar kan den kännas lite stark.




Poppamies hemsida kan du köpa olika produkter som är ämnade för matlagning. Vill du inte köpa via internet så kan du även hitta några av produkterna hos de återförsäljare som är nämnda på sidan. För Kokkolabor är det till gå till Pedrina´s restaurang, där säljer vi en del av dessa produkter.
Produkterna är delade i olika kategorier enligt hur starka produkterna är. Bland annat så finns där att köpas världens starkaste sås, som är över 800 gånger starkare än en jalopeno! Men mera om den kategoriens starka såser en annan gång...

Nästa text är lånad från poppamies.fi

Olemme kolme kaverusta (Marko, Jarkko ja Lasse) Tampereelta, jotka jakavat yhteisen kiinnostuksen ruokaan. Olemme kaikki alunperin IT-alalta lähtöisin ja halusimme tehdä vapaa-ajalla yritystoimintaa jonkun ihan muun asian parissa. Koimme ruoka-asian tärkeäksi ja siitä idea Poppamiehestä sitten lähti! Yritysfilosofiamme on että "keittiössä pitää olla hauskaa" ja toivottavasti se näkyy myös yrityskuvassamme :) Olemme todenneet että ruoanlaitto on erittäin rentouttavaa ja mukavaa puuhaa, jolloin esim. työpäivän huolet ja murheet ajautuvat muualle, suosittelemme kokeilemaan!

Inga kommentarer: