tisdag 20 mars 2012

brigadliv igen

Denna vecka, eller rättare sagt nu i fyra dagar tillbringar jag i Åbo, vid flottans musikkår. Är här på kommendering och spelar på en konsert på fredagkväll. Övernattar gör jag här vid brigaden, så måste försöka överleva brigadlivet i några dagar nu. Inte så kul måste jag medge, men tur nog är det bara tre dagar till. Vi hade en timmes orkesterövningar i domkyrkan idag, men annars har de inte hänt någonting, en pojke har visat mej runt här och sagt hur allt fungerar på det här stället, så det har ju varit snällt. Ingen har tydligen tänkt på att jag kommer hit, så har inte varesig täcke eller kudde ännu, så jag har nu fått låna dem av en annan. Men imorgon går vi väl till rustförrådet efter. Uppdaterar mera "händelser" imorgon, eftersom jag är himla trött och har huvudvärk nu...

Inga kommentarer: