lördag 3 mars 2012

En fin lördag

Som jag redan igår tänkte jag skulle göra så hoppade ja på cykeln och cyklade hela långa vägen från brändö till Plantagen. Det var egentligen inte så långt, känns lite som allt är nära i Vasa. Konstigt. Men kom hem med lite blommor och vårkänslor. Söta ljusrosa tulpaner och ett par andra blommor piffar fort upp lägenheten. Har också varit duktig fästmö och städat hela lägenheten och bakat muffins. Muffinsen blev inte så fina, men dom smakar iaf bra. (Man måste ju jämt provsmaka det man bakat om man skall bjuda på det, eller hur?) Älsklingens syster med familj kommer hit imorgon, så de får göra slutliga gokännandet av muffinsen. Gör väl om dem till cupcakes imorgon, det skulle iaf göra dem snyggare (och ännu snäppet godare). Men anyway, har känt mej riktigt flitig idag.



Ikväll hoppade jag på cykeln igen och åkte till kusin stora-S. Vi skulle ut och äta pizza, men det blev ett prov på 1h+k (ett rum och kök) istället, eftersom vi ringde kusin lilla-s om hon följer med, men hon satt redan på 1h+k med en vän, så vi for dit och höll dem sällskap. Bra val var det, för åt en skink-ost-sandwich med sallad, och den var riktigt god. Avslutade kvällen också med en drink på Amarillo, och där lyckades bartendern också göra en riktigt god drink då jag bad henne göra en valfri drink. Brukar bli godaste drinkarna då. Stora-S bad henne om 'en grön drink' och hon fick en nästan ennu godare, så kanske jag också borde börja beställa drinkar enligt färg. *hehe*

Hoppas ni alla haft en riktigt fin lördag!

1 kommentar:

Satu sa...

Det är sÅ roligt då du e i Vasa ! :)