fredag 2 mars 2012

slaskiga vägar

Mars är här, alltså våren är här. Och det är verkligen i sin sanna bemärkelse med sol som skiner, snö som smälter och slaskiga vägar. Gillar inte att cykla på slaskiga vägar när cykeln slängs hit och dit och man helt enkelt inte kan ha full kontroll över den. Men oj vad härlig känslan är den första gången på våren man får cykla på bar asfalt! Men det tar väl nog någon vecka innan jag får njuta av det, för nästa vecka utlovas det snö igen...

Helgen tillbringar jag i Vasa hos Älsklingen. Ursprungsplanen var egentligen att jag skulle åka till huvudstaden imorgon och Älsklingen i jobb, men för min del blev det ändrade planer, så nu är jag hela morgondagen ensam i Vasa. Men kommer nog få tiden att gå. Har lovat Älsklingen städa lägenheten och så blir det en sväng till staden och en avstickare till plantagen tror jag. En skön lördag helt enkelt.

Inga kommentarer: