måndag 29 april 2013

Flyg och fläng igen...

Ojojoj, vad det hinner hända mycket på en helg! Började med fredagen när vi åkte till Kauhajoki för att ha en konsert tillsammans med Marko Maunuksela och Susanna Erkinheimo. Efter det körde vi vidare till Tikkakoski där vi sov natten, och efter några få timmars sömn åkte vi till Jyväskylä för att ha souncheck inför nationella Veteranfesten. Som by-the-way visades i tv, och jag var tydligen i närbild ett par gånger också. Har inte hunnit se den själv ännu, men skall nog göra det den här veckan, finns nämnligen på Arenan (yle.fi). Efter Veteranfesten åkte vi tillbaka till Vasa och då hoppade jag ur bussen utanför Ritz och sprang fort in för att få sjunga med kören på vår vårkonsert. Hann tyvärr inte till de sånger jag skulle velat, men man kan ju inte så mycket när man inte själv är den som sitter bakom ratten med foten på gaspedalen... Men en fin konsert var det, och efteråt blev det middag vid Kaffehuset August. Igår spenderade jag dagen med Älsklingen hos svärföräldrarna och det blev både premiäråk av hans gamla goding, och årets första lösglass på torget. 

Lägger in ett par bilder från veterandagen när jag är vid min egen dator och har tid, men det tar nog ett par dagar...

Idag flyger jag nämnigen ner till Huvudstaden efter jobbet. Sedan försöker jag så fort som möjligt ta mej till skolan för skall spela på en konsert som börjar halv åtta ikväll. Så är ni i H-fors idag och inte har något att göra ikväll så kom till Gräsviken och Helsingfors konservatorium så får ni höra på en fin konsert. Imorgon kommer jag hem igen för att fira Vappen här i Vasa och få cruisa lite till med den gamla godingen...

Så ha en bra start på Veckan! Jag hör av mej när jag hinner och kan! 

Inga kommentarer: