lördag 20 april 2013

Lördagmorgon...

Godmorgon alla glada! (och alla andra med)
Solen skiner, och gjorde iaf mej på bra humör även om jag när klockan ringde mycket hellre skulle stannat kvar i sängen. Men skall iväg och öva med kören idag och mitt i dagen blir dett upptädande här i vasa. Så det var bara att stiga upp. Och en ba dag kommer det säkert att bli. Eller jag hoppas på det, och förutsättningarna är ju hittills bra med solsken så...vi får se...

Vår 60-års konsert på torsdagkväll blev riktigt lyckad! Kan visa några bilder när jag fått dem av mamma (vink, vink mamma. e-mail?) Solisterna sjöng fint, även om Arja kållade på texten totalt i en sång, men hon räddade ändå situationen fint med några skämt efteråt. Det visar bara att inte ens en av finlands största sångerskor är perfekt, och musik alltid är levande. Vi musikkårskvinnor böt om i samma rum som hon, så fick prata en hel del med henne, och kan säga att hon är nog en av de mest supertrevliga sångerskor som finns. Inte alls stor på sej som tyvärr många stora sångerskor och sångare kan bli. Nej helt tvärtom. 
Men som sagt en fin konsert blev det!


Ett par bilder från torsdagens frisyr. En klassisk låg knut ganska lågt nere eftersom vi skulle ha hattar på oss i början av dagen. Den här frisyren är kanske den jag kör med mest när vi har konserter, eftersom den är stilig, men enkel och slät så den passar att ha med militäruniformen...

men oj vad klockan rusar, nu blir det lite brottom minsann... Ha en super lördag iaf!

1 kommentar:

mammacarina sa...

kolla e-posten :)