fredag 12 april 2013

mitt vanliga flyg-och-fläng

undrar egentligen när mitt fram-och-tillbaka-flyg-och-fläng livsstil tar en paus. Till sommaren kanske? Imorgon blir det igen tidigtidig väckning för att hoppa på tåget till Huvudstaden. Och innan det skulle jag ännu borde packa, duscha och göra lite på ett skolarbete. Så vad gör jag här och blogar då kan man ju undra? Mitt svar till det får bli att: får man lite sömn kan man väl sätta sej några minuter och blogg också eller? Duschen blir det väl nog ännu ikväll men skolarbetet får bli på tåget mellan s-joki och böle imorgon istället...


Har trappat ner lite not våren i klädsel, men inte mycket. Det är bara halsduken ännu som är utbytt till min härliga pigga vår-halsduk jag köpte i björneborg. Jackan kan få komma fram när det inte längre är -10 grader på mornarna...eller kanske redan nästa vecka, får se... Cykeln står fortfarande i garaget och väntar på att jag skall byta däcken på den. Mina gamla däck är så slitna att jag verkligen inte vågar cykla på dem den här årstiden när vägarna och trottoarerna är isiga. Borde bara hitta tiden att byta dem. Kanske nästa vecka det också? Får se... Men nu är nog klockan så mycket så kankse jag skall gå och packa och duscha nu ändå...


Inga kommentarer: