torsdag 18 augusti 2011

Dags att lämna restaurangen


Idag är det sista dagen i jobbet. Lite sorgligt är det nog för det har faktist varit superskoj att få jobba på restaurangen iår igen. Nog för att jag många gånger konstaterat att ”nog är det tur att jag inte jobbar med det här på heltid”. Inget illa till servitriser överlag, men det är bara inte min grej, att varje dag ta upp beställningar och sedan föra ut maten, försöka övertala kunder att ibland tar det länge i maten när salen är smockfull och köket kan inte göra över 100 portioner på tio minuter, och att det är en restaurang och inget snabbmatsställe. Men trots alla mindre roliga områden så har jag haft en kul sommar, med fina människor som jag kommer sakna! Så efter en sommar med total omväxling från mitt eget område så är det dags att ha lite semester och börja komma in i vanliga rutiner igen och så småningom återgå till studierna för att bli musikpedagog.

Så sista arbetsdagen till ära så tänker jag bjuda mina underbara jobbarkompisar på kaka. Har precis lagt in den i ugnen och sitter nu själv och slickar det sista ur skålen *fniss*. Mamma lovade att hon kan plocka rödvinbär eftersom det regnar och hon redan var tillräckligt våt av att slängt bigödning i trädgården. Så nu slapp ju jag lite enklare undan och kan vakta kakan i ugnen på samma gång som jag bloggar... 


 Men nu skall denna tjej återgå till det som ligger närmare hjärtat och passar henne bättre, nämnligen musiken!

Inga kommentarer: