tisdag 30 augusti 2011

inte helt i ordning ännu

Kan inte precis säga att varesej huvudstaden eller skolan förändrats särskiljt mycket under sommaren. Förstås kommer ju skolåret bli helt annorlunda än ifjol, men det är ju bara positivt. Har ännu inte fått rett ut hela mitt schema, men så småningom fylls nog kalendern med lektioner och övningar. Till skillnad från ifjol kommer jag ha två oboe elever, skoj! Men annars så är väl allt som vanligt här. Fullt med folk som har bråttom, bilar som tutar, buller från gator, osv. Har ännu inte fått fixat mitt busskort men det ordnar jag imorgon. Kylskåpet har jag iaf fått fyllt med litet basförråd, så nu gapar det inte helt tomt längre. Fick lov att äta nudlar till middag idag eftersom jag var för hungrig för att gå till affären. Men väl i affären kände jag mej lika hungrig som jag var innan nudlarna, så de gav inte mycket mera energi än vad som behövdes för en cykelfärd till affären.
Imorgon börjar en ny dag med nya tag. Jag skall försöka reda upp i lägenheten lite grann, har ännu inte orkat packa upp kappsäcken, men imorgon får det bli ordning i hushållet igen.
Men nu skall jag strax krypa ner i min ensmhet. Saknar Älsklingens famn, har varit så skönt att få somna in i hans armar. Tur nog har jag supersköna täcken som man jämt sover gott i, annars skulle jag nog inte klara mej. Men sov gott allesammans!

1 kommentar:

Becca sa...

Know that feeling! Saknar min L så mycket nu då man bor helt själv! Men ja har å sköna täcken som tur :) Kramis!