tisdag 16 augusti 2011

Lugnet efter stormen

Tredje sista jobbdagen över! Ännu två dagar kvar och sedan har jag sommarlov fram tills skolan börjar! Nu när bostadsmässan är över så har det lugnat ner sej till mera normal folkmängd både på stan överlag och vid restaurangen. Skönt tycker jag! Efter att under en månads tid sprungit benen av sej och jobbat för ett helt år nästan så tycker jag inte alls det gör något om det nu som då är tomt i matsalen. Man märker även att turisterna bytts ut till stadens eget folk och stamkunder. Vi konstaterade också att man hör musiken för typ första gången på en månad, tills nu har det bara varit en massa av prat, biffar som steks, bestick som slår i faten, diskmaskinen som snurrar, kassan som småpiper ibland, etc. Så nu kan jag säga att välkomna till restaurangen ifall ni hållit er undan, nu borde matköerna vara betydligt kortare och bord finnas tomma!

Nu väntar jag på att Älsklingen också skall komma från jobbet så kanske vi drar iväg till villan en sväng, trots den hårda vinden. Hoppas ni alla haft en bra tisdag hittills.

1 kommentar:

Linda sa...

Du fråga om domdär väggprydnaderna, köpte dem på bostadsmässan! :) Dom säljs även här: http://www.somanet.fi/tuotteet/tuotteita.php?kansioon=150

Tyckte dom va ganska roliga, o enkla att ändra på o leka med! :)