tisdag 30 augusti 2011

Det börjas då igen


Så börjas det igen. Detta usla tågåkande och skiljande. Sitter nu på tåget ner till Helsingfors, första gången på tre och en halv månader, och kan nog säga att jag gärna skulle byta med någon. Får i alla fall vara glad över att jag haft ett långt sommarlov, men allt gott har ju sitt slut också. Så här är vi nu igen, i ett distansförhållande, Älsklingen och jag. Tur nog har två första åren i Helsingfors gått ganska fort så nu kan man väl redan börja säga att snart är det jul, och jullov. Men måste faktist medge att det är lite skönt att åka tillbaka till lägenheten, men det är i form av att man kanske börjar vara tillräckligt stor för att inte orka bo hemma med sina föräldrar hela tiden. Inget illa till dom, men jag tror att de förstår. Man vill ha sitt eget utrymme, gå och komma som man vill och så. Dessutom är det också skönt att få komma in i vanliga spelrutiner och övande igen. Så nu är det bara att ta dagen som den kommer och njuta av varje dag på sitt sätt. Tror jag skall sätta på en film på datorn för att få tiden att gå lite fortare, har dessutom en misstanke om att jag somnar ännu innan vi är framme, har en tendens att göra det på tåg...Men vi hörs i Helsingfors!

Inga kommentarer: