onsdag 11 juli 2012

kommendering avslutad (nästan)

Då var sista keikkan spelad med Satakunnan soittokunta...iaf för denna gång och iaf så länge jag endast är beväring. För den som nu undrat varför jag nu egentligen är här så kan jag säga att det är för att vår egen musikkår är på semester så då skickar de iväg oss hit till Niinisalo till en annan musikkår och några veckors brigadliv. Och nu när vi varit här så gott som hela den tid vi skall går det endast att konstatera att inte var det precis så att de behövde oss här (vilket de påstod innan vi åkte), klart de varit glada att ha oss, iaf en oboist (vilket är rätt ovanligt här i orkestern), men vissa av våra pojkar har bara fått sitta och lyssna på keikkor eftersom det helt enkelt inte behövs nio män bakom trummorna...Men Majoren här tackade oss idag för att vi varit här och önskade lycka till i framtiden och gav varsin cd åt oss, så det var trevligt.
Men är nog glad att få åka hem till Vasa imorgon, brigadlivet börjar smått gå på närverna, speciellt nu när nya beväringar stigit i tjänst, helt annorlunda stämning igen. Vi vasabor har blivit för bortskämda med ett halvt civilt liv, vilket passar mej helt super. Helst skulle jag vilja ha ett helt civilt liv, men när jag varit här i fyra veckor har jag verkligen blivit påmind om hur mycket bättre det är i vasa då man får åka hem på kvällsledigheten varje dag.

Inga kommentarer: