tisdag 14 augusti 2012

Behov av frisering...

Börjar ha hur risigt hår som helst nu, men inte så konstigt egentligen, har inte klippt håret sedan januari. Men å andra sidan har det nu inte heller funnits behov av det när man måste gå med håret fast i knut eller hästsvans hela tiden. Har ett tag nu funderat på om jag ännu borde vänta tills jag blir civil, men kom fram till att det behöver åtgärdas nu! Dessutom har jag imorgon endast femtio dagar kvar i tjänst, så det får också duga som orsak. Ännu större längtan att få håret klippt var när jag gick igenom gamla bilder och hittade bilder där mitt hår verkligen ser bra ut...Så imorgon skall det bli ändring på den saken, nu skall alla torra toppar bort! Sofiafiah har lovat frisera mej, och litar fullständigt på att hon kommer förtrolla mitt troll-liknande utreende till ett mera mänskligt ett. Tänker inte göra någon stor "make-over", men kanske något i stilen med det här...

...men kanske lite längre? Får se det imorgon...

En annan sak som händer imorgon är att jag inleder min "sång-karriär" här i vasa. Kommer sjunga solo med musikkåren imorgon på torget. Vi har sommarens sista sommarspelning och nu ville de ha mej att sjunga. Egentligen konstaterade jag bara i kafferummet när jag såg spellistan att en av låtarna vi skulle spela har väldigt fin text, så tyckte en direkt att "men du kan ju sjunga den då". Så han föreslog det åt kaptenen, och när vi sedan hade övningar frågade han om jag vill sjunga den, och visst ville jag det. Så imorgon klockan ett när vi har vår sista sommarspelning på torget, kommer jag att sjunga Tove Jansons Höstvisa.


1 kommentar:

satu sa...

Ska försöka komma o se på dej då :)