tisdag 7 augusti 2012

Brand i bostadshuset på Brändö

Igårkväll hände det saker på Brändö minsann. Hade redan gått och lagt mej i militärbostaden när jag tyckte jag hörde ett pipande ljud, som ett brandalarm, så kikade ut genom fönstret och såg inget märkvärdigt. Nåja, kanske en minut senare så började jag höra röster på gården och när jag då kikade ut såg jag även att brandbilar körde in på vägen. Vad händer egentligen tänkte jag? Så drog på mej ett par byxor och rusade ut på balkongen och ringde Älsklingen att här brinner i A -trappan (mililägenheten är i b-trappan), och han hoppade ju självklart i bilen och körde till brändö. Såg varesej rök eller eld vid det laget men väckte iaf beväringspojkarna och sa att det brinner tydligen i huset, och sedan rusade jag ut och se vad som egentligen händer. Såg aldrig någon eld, men rök kom ur en bostad på mittenvåningen och en massa brandmän var på plats, fem eller sex brandbilar allt som allt kom. De hade nog dragit slangrar in till bostaden och tydligen hade det brunnit en del eftersom de senare bar ut en totalt förstörd spis och ett lite brunnet kylskåp. Men tur nog hade branden aldrig spridit sej till andra delar av bostaden eller andra bostäder för det skulle vi nog sett öppna lågor. Brandbilarna var nog kvar länge efter branden släckts. Vet inte när den sista åkte iväg eftersom jag senare gick upp och lade mej igen. Tänkte bara för mej själv att det här var ännu en orsak varför jag aldrig mera vill bo i höghus...




1 kommentar:

mammcarina sa...

så du e samma "brandmagnet" som Fia :) ?