torsdag 2 augusti 2012

Vaktparad imorgon

Imorgon blir det allt tidig väckning, halv fem ringer min klocka. Skall befinna mej på musikkåren redan klockan fem eftersom vi skall köra hela vägen ner till Huvudstaden. Där skall vi på vaktparad och spela en konsert på Esplanaden tillsammans med flygvapnets musikkår, så alla som befinner er där, kom för all del och lyssa! Själv kommer jag inte paradera, eftersom oboen inte är ett marschinstrument och det finns tillräckligt med folk i trumsektionen. Så min uppgift under paraden är att gå efter och plocka upp eventuella noter, trumpinnar, baretter eller övriga tillbehörigheter som musikkåren fäller. Men ifall det nu oturas så mycket att någon trummis blir sjuk så är det jag som hoppar in, och då isåfall går med virveltrumma i främre ledet (skulle bara behöva gå, inte spela), men det kommer knappast ske.
Men senare på dagen (klockan två) spelar vi en konsert på scenen vid esplanaden. Och där kommer jag givetvis att spela. Så en spännande och lång dag väntar imorgon, bäst att gå och lägga sej nu då...

Inga kommentarer: