fredag 31 augusti 2012

Gångmarsch

Avslutade denna sportvecka med en gångmarsch på 21,5 km. Eller skall jag tro på min sportstracker på telefonen så blev den 500km lång...på knappa fyra timmar, så kanske inte ändå. Den flippade ur någon gång när vi kanske hade en fjärdedel kvar och visade plötsigt att vi gått 493km, vilket betydde att jag tydligen plötsligt fick en raketfart. Tekniken och gps är visst inte alltid helt pålitliga. Men marschen gick riktigt bra. Hade först tänkt att jag är i servicebilen, som körde samma rutt som vi och stannade på fyra ställen för att vi skulle kunna pausa och dricka. Men beslöt ändå imorse att jag provar på marschen och ifall det börjar ta ont i höftet hoppar jag in i bilen och åker till musikkåren istället. Men klarade hela marschen nästan utan besvär. Sista kilometrarna började jag känna i höftet, så nu skall vi se hur den börjar bete sej under helgen, ifall det blir ett litet läkarbesök på måndag. Skulle ju då äntligen få veta vad som ligger snett till där... Så känner mej ganska så duktig idag som frivilligt gick marschen, (ni kan ju gissa hur många andra av beväringarna kom med)... 
Men nu är det bra att inleda helgen. Ha en riktigt skön helg allesammans!

Inga kommentarer: