onsdag 12 december 2012

12.12.12

Halvvägs till julafton i december är det idag. Och inte bara det, utan dessutom en massa tolvor i datumet. Har för mej själv funderat hur speciellt det egentligen är, och jo visserligen är det lite coolt, men i mitt liv så kan jag inte påstå det hände något speciellt...nåja det får vara vad det är, en lång och bra dag, det var vad det var. I jobbet övade vi från tio till fyra, vilket betydde mycket spelning och trötta och torra läppar efteråt. Men nu är det ordentligt övat för fredagens och lördagens julkonserter. (Reklam: Lördagens konsert är i Vasa, i Roparnäs kyrka kl. 19. Fritt inträde! Solist: Annami Hylkilä. Välkomna!)
Efter jobbet hoppade jag på bussen för att åka med kören till Närpes. Vi hade nämnligen julkonsert där ikväll i kyrkan tillsammans med Norakören. Fick nog fin julstämning av julsångerna, både när vi sjöng och när vi lyssnade på Norakören. Fick inspiration att sätta mej vid pianot och spela och sjunga julsånger en kväll. Kanske jag skall göra det imorgon när jag har kvällen ledig för en gångs skull.


Men nu kryper jag nog ner under täcket innan ögonlocken faller ihop i soffan...Sov gott!

Inga kommentarer: