onsdag 19 december 2012

Några dagar till jul

Oj vad jag inte gillar förkylning. Har nu några dagar lidit av förkylning, och vet inte riktigt om det går mot bättre eller sämre hållet för tillfället. Tre senaste dagarna har jag varje dag hoppats på feber så man skulle kunna stanna hemma och bara ligga i soffan och krya på sej. Men nejdå, så "tur" har jag inte. Visserligen känns det på ett sätt bättre redan idag, men hostan har istället blivit värre. Tog en sväng via apoteket idag för att fylla på förkylnings-botemedlen i vårt medicinskåp. Har också inskaffat färsk ingefära för en hederlig gammal huskur. Allt bara så att både jag och Älsklingen är helt friska till jul.


På tal om jul så är det nu under en vecka kvar till jul, fem dagar bara om man skall vara exakt. Härligt! Här hemma i lägenheten njuter jag av att julen syns lite överallt. Inte bara granen och stjärnorna i fönstret, men pepparkakshuset, ljus, små tomtar och julblommor...Efter all stress sedan november får jag ro av att ha julmys runt omkring. 



Inga kommentarer: