fredag 21 december 2012

lär man sej aldrig?

När skall man lära sej göra saker i tid, och genast när man borde? Har haft en massa småsaker på min to-do-lista redan några veckor, men skjutit upp det hela tiden med tankar som "gör det imorgon" "hinner inte mera idag" osv. Men nu tog jag mej i nackskarven och har gjort nästan allt redan. Några telefonsamtal återstår och så är det ett par saker jag fysiskt måste ta itu med, men det kan jag inte göra när jag är i jobbet. Men hur svårt var det egentligen att göra allt? Inte alls. Och hur mycket lättade inte hjärtat nu när man vet att man gjort det? Väldigt mycket. Så kommer jag lära mej att göra saker direkt i forsättningen? Knappast....

Sista dagen i jobbet före "jullovet", har ju egentligen inget officiellt jullov, men eftersom julen infaller så passligt att det inte finns många jobbdagar på mellandagarna, så är det ju nästan jullov, sådär egentligen. Kan inte säga att jag har särkilt mycket att göra idag, men kan ändå inte öva när jag är förkyld, så sitter istället med en kopp tee och umgås med de få som är här kvar. Dvs. vi som inte har någon semester att ta ut. Har nog redan gjort allt jag måste, (och lite extra egna måsten) så helt lat är jag inte, bara effektiv.

Ha en fin fredag allesammans!

Inga kommentarer: