måndag 22 februari 2010

Dagens byxmode är INTE designat åt vanligt folk!

Nu är jag sur och deprimerad! Har sprungit genom stan och sökt ett par jeans men inte hittat några. Hittade en massa snygga jeans när jag vandrade runt i hyllorna, men så fort jag kom till provrummet så kraschade alla visioner om vad snyggt var.
Första paret var ett par med ganska smala byxben, men de var ju så smala att de fastnade redan vid vaderna! Ett nummer större av samma gick nog både opp och fast, EFTER nån minuts kämpande! Borde man smörja in benen i smör för att byxorna skall glida lätt på? Eller borde jag bara inse att mina ben helt enkelt är för feta? Jag är inte lång, uppnår inte ens 160 sträcket, inte spiksmal, har inte platt mage eller spindelsmala ben, men jag kan inte säga att jag är tjock,  Jag är helt enkelt en normal liten flicka det är vad jag är, använder alltid ganska små storlekar på kläder, men dagens mode är visst inte ämnad för normalt folk som jag! Benen borde vara spindelsmala och rumpan knappt existera för att sådana där byxor skall passa. Alla jeans är designade för människor som är 180 långa, spiksmala, har långa smala spindelben och är helt okurviga! Ser man ut så, ja då hittar man nog byxor i mängd och massor, både breda, smala, boot-cut, slim-fit, leggings, lösa, etc...Allt passar! MEN ser man ut som en normal människa, så får man vara lycklig om man lyckas hitta några som ser ganska okej ut!

Tänkte muntra upp mej själv med en stor kopp varm kakao, men måste springa till närköpet först eftersom Älsklingens kakao tog slut i morse och jag glömde handla det idag, ork int, men varm kakao piggar och muntrar upp så ska väl försöka orka springa iväg ändå...

Inga kommentarer: