fredag 19 februari 2010

Min OS-fantast till Älskling

Vad har hänt med Älsklingen? Min väldigt sport-ointresserade fästman har plötsligt blivit världens OS-fantast (*host*nörd*host*). Nu sitter han och ser på ishockey, Sverige-Vitryssland, och pratar med spelarna, hejjar och skrattar som om han inte gjort annat i hela sitt liv. "bra! In me 'an tå! skut tå! mål! på bara! nå-nå-nå-nå-nå!..." Ni fattar antagligen va ja menar...Kommenterade just att han borde stiga upp sju imorgon för att se på Finland-Tyskland matchen. Han hade visst suttit upp halva natten igår och sett på dam ishockey, suttit framför tv:n och sett på skidning... Kanske han ändå ärvt lite sport-gener av hans far (det skulle jag aldrig trott..)

Nu är första perioden slut, så nu skall jag sluta skriva och hoppas på att få lite uppmärksamhet av min fästman itsället. Blir ju nästan lite svartsjuk på de manliga ishocheyspelarna som får mer blickar av älsklingen än jag...eller så inte *fniss*
Nånej, nu ha ja nog misstagit mej, nu blev det visst skidning i rutan...

Inga kommentarer: