onsdag 24 februari 2010

Jobbsökning och idé-plockning

Hemma i Kokkola igen, tog bussen från Vasa igårkväll och är nu resten av veckan här hemma. Denna dag har hittills ägnats åt jobbsökning, jeans-shopping och ide-plockning på staden. Allt med ganska goda resultat! Hittade ett par jeans som faktist är riktigt snygga och de kostade inte skjortan av mej heller ;) Är fullt upp i sommarjobbsletandet, började igår fylla i en massa ansökningar på nätet (fortsätter idag), och sprang på staden idag (fortsätter imorgon). Har redan en arbetsintevjuv och ett annat jobb som låter ganska lovande! För tillfället ser sommaren ljusare ut än förra. Men man skall inte ropa hej före man är över bäcken (eller hur det nu heter).

Hittade många fina idéer i staden, så jag skall försöka förverkliga några av dem! Blossom i Karleby har ännu stängt eftersom de förnyar, men trots detta fick jag en fin idé därifrån, eftersom de hade dörren såpass öppen att jag bra kunde kika in och bånga idéer! *fniss*

Nu skall jag snart iväg till Konservatoriet! Det är något jag inte behövt säga på länge, men nu får jag använda den meningen igen (för mindre än ett år sedan var den ju i daglig användning..) Men idag skall jag dit för att följa med lektioner, inte själv ha. Som blivande oboelärare så hör det till min utbildning att i år följa med x-antal timmar undervisning, eftersom jag redan nästa år får min första egna elev! Så jag börjar med min gamla skola och skall senare fösöka hinna till Sibelius Akademin och följa med undervisning där, spännande!

Trevlig fortsättning på denna soliga, men ack så kalla dag!

Inga kommentarer: