tisdag 15 maj 2012

Äckligaste i mitt liv

Varning, känsliga läsare avrådes att läsa detta inlägg...
 
Har tillbringat tisdagskvällen på ett sätt man kanske helst inte skulle vilja spendera en kväll. Eller egentligen skulle jag (nu med facit i hand) aldrig någonsin i mitt liv velat göra det jag gjort ikväll.
Hemma hos oss har det luktat något fruktansvärt i köksskåpen under diskbänken, vi har trott det var diskmaskinsslangen som var full med slem så vi tog bort den och böt ut den till en ny en. Men det var inte den som luktade utan köksavloppet. Vi öppnade den också och den var så igenstockad med slem och smuts och matrester och allt möljigt äckligt, stora äckliga klimpar kom ut när vi spolade ur delarna. Kan påriktigt säga att det var det äckligaste jag någonsin gjort i mitt liv, höll nästan på spy flera gånger när man såg vad som kom ut ur den. Och vilken stank alltså! Tror nästan den fastnat i näsan på mej, för kan känna den ännu om jag tänker på det. Bläääähhh! Om någon tycker det är äckligt att öppna och tvätta avloppet i duschen så kan jag säga det här påriktigt var tiotusen gånger värre! Inte konstigt det luktade i köksskåpen. Tror inte de som bott här öppnat avloppet en enda gång under de tio år de bodde här, äckligt säger jag bara! Så hädanefter så skrapar jag nog vartenda litet riskorn i roskisen innan jag börjar diska för sådana slemråttor som fanns i dedär slangarna skulle nästan krypa uppåt av sej själva.

Så kära läsare skrapa i roskisen och skölj av er disk innan ni lägger den i diskmaskinen, så slipper ni uppleva det jag gjort ikväll...

Inga kommentarer: