lördag 19 maj 2012

Sunny saturday

Har tillbringat nästan hela lördagen med Sofiafiah, och det har varit en riktigt trevlig dag! Hon skickade redan på förmiddagen att om jag vill ha mat så åker makaronilådan i ugnen nu. Lite överraskad blev man väl nog för hon är inte precis den som gärna lagar mat, inte för att hon skulle vara dålig för det blir nog alltid bra när hon gör det, men intresset hoppade liksom lite över henne och kom till Miialinnea och mej istället. Men gott var det idag också, och då slapp ju jag fundera på det idag. 
Efter maten övertalade henne att ta cykeln istället för bilen, (det var ju ändå så bra väder) in till staden, eller rättare sagt till Akademill där kusinen lilla-S hade konsert med kören Pedavoces och den svenska kören Vocado. En riktigt bra konsert, fina sånger och väldigt duktiga sångare. Blir nog körsång för min del också från hösten, saknar det väldigt mycket.
Sofiafiah sade idag att det idag var första dagen hon hade känslan av att sommaren nog är på väg, vad tror ni? Blir det sommar någon gång? Det var ju underbart varmt och soligt idag iaf.


Nej jag gråter inte på denna bild utan har röda ögon pga allergi. Det enda jag verkligen inte gillar med våren är just när björken blommar som mest för då kliar det som sjutton i ögon och näsa. Näsan har iaf inte varit lika täppt som andra år efter att jag fått nytt nässpray av doktorn, men ögonen skulle jag gärna vilja riva ur skallen flera gånger varje dag...

Hann måla lite idag också på förmiddagen, men bara första lagret ännu, eftersom det inte hann torka innan jag skulle iväg och för den delen tog ena målfärgen slut. Men ifall det inte regnar imorgon blir det mera målning på eftermiddagen efter förmiddagens spelning med musikkåren...
 

Inga kommentarer: