onsdag 2 maj 2012

Aktiv och bra dag

Har varit en rätt aktiv dag idag, gymmet på förmiddagen och en nästan 13km lång cykellänk med Älsklingen nu på kvällen. Känns bra minsann. Borde bara få hit endera min egen cykel eller köpa en ny cykel hit till Vasa eftersom min röda mili-cykel är ganska skranglig, dålig och helt enkelt inget man cyklar längre sträckor på. Gav idag också ett löfte åt mej själv att inte äta franskpotatis vid någon av militärmåltiderna under hela maj månad, vi äter ju på restaurang varje dag och kan ju inte direkt påstå att det är riktigt hälsosamt, så nu gav jag mej ett hårt löfte att skala ner på ohälsosamheten och hitta andra alternativ istället. Och när jag nu skrivit det här också så då är det ännu större press och motivation på att hålla det.

Fick förresten ett trevligt meddelande av både mamma och miialinnea när vi var och cyklade. Har blivit moster till en liten pojke. Tjohej vad roligt! Väntar nu till helgen och hoppas jag då får träffa lillen och självklart resten av familjen också!

1 kommentar:

mammacarina sa...

Tu kan ju ta peede din ti Vasa, vi kan ha e på service ti Ylikorpi, om du tror et he behövs