onsdag 30 maj 2012

ingen sommar att hurra för

Fy vad jag är avundsjuk på alla som nu fått eller snart får sommarlov, det skulle jag också fått ifall jag skulle studera som vanligt, men nu gör man ju inte det, utan istället går man bokstavligen i gröna, varma, fula kläder hela sommaren lång. Och av den kommer allt för mycket tid, fyra veckor närmare bestämt, tillbringas på brigaden i Niinisalo eftersom folket vid musikkåren är på semester så skickas vi beväringar dit. Okej, riktigt så länge är det inte eftersom jag kommer ta ut mina sista permissionsdagar (som inte är så många) under de där fyra veckorna så minst en vecka tänker jag ha ordentlig sommarlov, men ändå nästan tre veckor av den bästa tiden på sommaren på en j*v*a (ursäkta språket) brigad! Där man då varje dag måste stiga upp klockan sex och leva brigadliv när man hellre skulle ligga på stranden och sola, äta jordgubbar och glass, gå barfota i gräs i en sommarklänning, lacka tånaglarna, simma osv.osv. Ni förstår kanske att jag nu är lite sur och bitter nu för tillfället. Skulle ha åkt in i militären förra sommaren i stället och fått leva som en civil människa och bestämma över mitt eget liv hela den här sommaren. Tror det är första året i mitt liv jag inte direkt väntar på sommaren utan mera på hösten då allt är över. Men kan ju försöka trösta mej med att när jag kommer från Niinisalo är det fortfarande halva sommaren kvar och endast två och en halv månad kvar av tjänstgöringstiden. Men om det då går som ifjol så regnar väl den delen av sommaren bort...

1 kommentar:

mammacarina sa...

noo vaal he teråv... ta ein da gangå... tu kan ju använd tiide effektivt ti trän (både fysisk och musikalsk träning), tu har ju en cooper framför de ti klar åv...