torsdag 17 maj 2012

torsdag var det väl...

Lever precis som om det skulle vara lördag idag, men ändå är det bara torsdag, så borde försöka svänga om tankegångarna till att man skall i tjänst imorgon igen. Men då är det fredag och sedan helg påriktigt.
Har idag varit på födelsedagskaffe till Kusinerna på Högbacken. Blev bjudna på god tårta och annat sött på kaffebordet och senare lite salt småplock. Så en helt trevlig eftermiddag blev det. Efteråt kom Sofiafiah till oss och det blev ordentlig mat, med biff och pepparostsås. Namnam. Självklart hade vi på hockeyn på tv:n och kunde gläda oss åt lejonens spännande vinst. Nu har vi istället på sverige matchen för att se hur går för grannarna i väst (och förstås lite hoppas på att de inte skulle vinna så att vi defenitivt skulle bli bättre än dem, för det vet ju alla att det viktigaste är ju inte att vinna utan att bli bättre än sverige *fniss*)

Hoppas på att morgondagen skulle vara soligt imorgon, eller att det iaf inte skulle regna, så skulle jag få ta och måla lite, har nämnligen en vacker ljusstake och ett bord som skall bli vita. Annars får jag väl ta mej till tygaffären för att inhandla gardinstyg, har ännu inte fått slängt ut de fula sovrumsgardinerna eller köksgardinen som "ingick i hyran", och syster övertygade mej om att jag nog kan sy gardiner till köket av det tyg jag hittade förra veckan och som lämnat på mitt minne. Så får se hur det blir näst jag ser tyget om jag då också tycker om det lika mycket...

På tal om något helt annat, hur många såg mej i tv:n idag? Vi spelade nämnligen på Vasa körfestival öppningen i Rewell Center igår, och tydligen filmade de, för det var idag i tv:n och jag syntes tydligen *hihi*. Jag kan säga att jag såg inte det...

Inga kommentarer: