måndag 8 oktober 2012

Fina måndagen...

Måndagkväll, och sitter hemma i soffan med Älsklingen. Skönt att bara få vara hemma och inte behöva följa med vad klockan är för att man skall och sova till lägenheten. För den fasen i mitt liv är ju över. Vet ni hur det kan lätta hjärtat? Nu får man bara krypa ner i sin egen säng bredvid Älsklingen och sova gott...

Hade min första dag som SAH Lillannillan (sah=sotilas ammattihenkilö), så nu har jag inte längre en vinkel på mina kläder utan istället ett svärd. Hämtade de gröna personalkläderna från klädförrådet i Kauhava redan i torsdags innan hemförlovningen, men konsertkläderna har jag ännu inte fått, lär väl ta ett tag ännu innan jag får de egna eftersom de skall beställas. Kanske det hittas en låne jacka jag kan använda tills jag får min egna jacka... Men hur som helst känns det betydligt bättre att vara anställd än att vara beväring. Och vet ni hur skönt det var att cykla genom Vasa i egna kläder?

Så en bra måndag har det varit, säkert den bästa på länge (om man bortser från veckan på Kreta)
Hoppas ni alla haft en fin dag! 

Vädret kanske inte varit lika bra idag som på bilden, men själva dagen nog...

Inga kommentarer: