torsdag 25 oktober 2012

Första snön

När man var liten var den första snön alltid speciell. Vet inte om jag tycker det är så speciellt mera. Väntar nog mera på den snön som kommer och hålls hela vintern än första snön som ändå smälter bort ganska fort. Slaskväder är ju inte direkt det man gillar. Men visst är det vackert när marken är täckt av vit snö. 

Men särskilt förtjust var jag inte i snön när jag skulle cykla hem från jobbet idag. För det första borde jag skaffa nya cykelringar eftersom mina är slätare än en babyrumpa, så speciellt säkra är de inte när det blir lite heller vått eller halt. För det andra slaskade det först, detta blev till hagel, och ännu mera hagel och till slut kändes det som jättemycket små nålstick i ansiktet. Auts, vad det tog ont. Och inte kunde man se ordentligt heller eftersom man inte ville ha hagel i ögonen. Sedan när jag kom hem började den ordentliga snön falla. Stora vita flingor. Lite slask mellan varven, men marken förblev iaf vit. Men förhoppningsvis blir inte vädret allt för slaskigt utan istället vintrig.

Ikväll fick vi två härliga tjejer på besök. Finaste A och M. Hade gjort ugnsäpple med havre som vi smaskade på till kaffet. Namnam. Och en enormt trevlig kväll.

Inga kommentarer: