onsdag 24 oktober 2012

Tidskomplex?

Kan inte riktigt förstå att det är onsdag redan. Tiden liksom bara flyger iväg, snart är ju också oktober slut. Börjar känna av samma fenomen som jag hade förra året (och tidigare år) när man lever enligt kalendern och bläddrar fram sida för sida och huxflux har några veckor bara gått förbi. I helgen bläddrade jag fram till jul, och huj vad tiden går fort. En helg har man en sak, nästa helg är man borta, sedan är det igen något annat och sedan det ena med det femte. Dagarna, veckorna och helgerna är sist och slutligen inte så många som man tror. Så med den kalenderbläddringen kom jag fram till att det är något varje helg fram till jul. Tror jag behöver försöka ta vara på dagarna lite mera nu en tid fram över igen.

Men nog om tids-komplex eller vad man nu kan kalla det. Fick ett par underbara stövletter av Miialinnéa i helgen. De passade inte riktigt hennes fot så jag fick dem istället, och jag kan bara säga att jag älskar dem! Härliga nu till hösten när det ännu inte är för kallt eller slaskigt eller det kommit någon snö.


Inga kommentarer: