torsdag 18 oktober 2012

Till Helsingfors

Blir tidig morgon imorgon. Fem-femtiotre avgår tåget ner till Huvudstaden. Är ledig från musikkåren imorgon igen, så passar på att åka till skolan en sväng. Skall ju nog ha färdigt studierna i något skede, och det räcker ju inte helt med spellektionerna som jag har här i Vasa. Riktigt mycket kvar i helsingfors har jag ju inte, men nu som då måste man ju åka dit. Men som jag sade redan när jag sökte jobbet här i Vasa; hellre distansförhållande till skolan än distansförhållande till Älsklingen.

Passar också på att träffa några vänner också. Har ju inte sett dem sedan december ifjol, så lite har man ju saknat dem. Men förhoppningsvis träffar jag många vänner i skolan imorgon. 
Klart man saknar skolan och studierna där en aning, men allt har sin tid, och nu tittar jag tillbaka på den tiden på bilder som framkallar goda minnen. Konserter, kvällar med vänner, undervisningen osv...

 



Inga kommentarer: