tisdag 13 september 2011

avslutar dagen med pizzaröra

Idag var en betydligt bättre dag! Orkesterövningen var tung, men effektiv och har en känsla av att det kommer bli en fin konsert nästa vecka. Första lektionen med min nya elev var super. Han var duktigare än jag förväntat mej och kommer säkert gå frammåt i rasande fart eftersom han är så ivrig med att lära sej spela igen. Så det skall bli hur skoj som helst att försöka lära honom. 
Kaffestunden med M-i hesa, var precis så trevlig som den skulle vara. En perfekt paus från skolan, med en god vän, trevligt café och mycket att prata om!

När jag kom hem var jag vrålhungrig och tänkte att jag skulle göra pizzarullar av maletköttet jag hade i kylskåpet. Men det blev inte riktigt lyckat. Man kan nog hellre påstå att det blev pizzaröra istället för rullar. Kavlade ut degen på tok för tunt så det sedan inte gick att rulla mera. Men man äter ju inte enbart med ögat, och tur det, för de smakade faktist riktigt gott. Får säga iställe bättre lycka nästa gång. Och nej, jag ger inget bildbevis...

Inga kommentarer: