måndag 12 september 2011

utmattad och trött

Skönt att dumpa sej i soffan och slänga upp benen på bordet efter en tung skoldag. Har haft hela dagen full av övningar plus genrep och en konsert på kvällen. Mellan genrepet och konserten spenderade jag tiden på soffan i elevutrymmet och fick knappt rumpan upp från soffan för att göra klassreservation. Kommer nog sova som en stock inatt tror jag. Och lika så bra det, för imorgon har vi orkesterövningar redan på morgonen och innan det måste jag öva på stämmorna, allt för svåra är de. Varför har man inte superbra fingerteknik? Det skulle göra livet mycket enklare...men det är väl därför man studerar - för att bli bättre...

Imorgon har jag stämt träff med kära vännen M-i hesa. Skall bli hur trevligt som helst att träffa henne, har inte hunnit träffa henne sedan i våras, förutom en gång i somras, så har hur mycket som helst att prata om.
En annan sak jag ser fram emot imorgon är min första lektion med min nya oboeelev. Spännande! Mera om sånt imorgon... nu skall jag fortsätta slappa och när jag orkar lyfta på rumpan skall jag krypa till sängs... Sov gott allesammans!

Inga kommentarer: