onsdag 22 februari 2012

Körtillstånd

De senaste två dagarna blev att sitta i skolbänken igen, eller rättare sagt tillbaka i bilskola. För att få köra försvarsmaktens gröna bilar så behöver du ett körtillstånd, och för det var det att sitta på teorilektioner och repetera och gå igenom allt, plus det vi behöver veta som berör just försvarsmaktens fordon. Har också för första gången i mitt liv kört med paketbil, och backat med släp (fortfarande med paketbil), och jag kan bara säga att jag är sååå dålig på det. Det hjälper ju inte precis att man inte kan, när den som fösöker säga hur du ska backa inte kan förklara hur du skall göra utan bara kommenterar "andra hållet - andra hållet" då man inte ens vet vart "första hållet" är...men övning ger färdighet, vad kan man egentligen vänta sej efter tre backningar *hehe*. Men har nu bevisat att jag kan köra (både skriftligt och praktiskt) så slutresultatet efter dessa två dagar är ett körtillstånd (B-körkort).

Ikväll var vi flickor ut på kvällsledigheten och åt och sedan till krogen på en. Litet avsked när det nu var sista kvällen för mej här. Det (enda) jag kommer sakna här från Kauhava är tjejjerna. Vi har ju ändå nu varit tillsammans tjugofyra-sju i sex veckor så det är ju klart vi bildat ganska starka vänskapsband redan. Men tur nog finns det ju facebook och hela faderullan nuförtiden. Och fortfarande vinner no Vasa, musikkåren och Älsklingen rejält.
Men nu säger jag för sista gången godnatt från kauhava! Nästa gång blir det från Vasa! *tjohej!*

Inga kommentarer: