torsdag 2 februari 2012

små "nöjen"

Några små "höjdpunkter" de två senaste dagarna.

- Har första gången i mitt liv sett hundra unga män göra aerobic-liknande rörelser till uppvärmning. En superkul syn kan jag säga! Inget illa till er män, men detdär med steg och kordination tillsammans med musik är inte riktigt er starka sida, inte ens fast svårighetsgraden ligger på 0.
- Chokladmuffins till lunchen igår och klyftpotatis (eftersom vi kom så sent och beväringarnas mat hade tagit slut, så vi fick äta av personalmaten)
- Efter gasmasksproverna skulle vi kräla på och rulla oss i snön för att tvätta oss, roligaste snölekarna hittills i Kauhava...
- Behövde inte vara med på sluten ordning igår, eftersom jag var hos optikern.
- Har gjort mitt livs snabbaste tandläkarbesök; hann sätta mej i stolen öppna munnen, få bekräftat att jag inte har några hål, och gått ut igen, allt detta på en minut!

Ni kanske förstår att nöjesnivån sjunker rejält här, och man på riktit börjar uppskatta små saker...

Tänkte att det kanske börjar vara dags för en bild här på bloggen, lite bevis på att jag ännu lever.


Vi hade "nasseprov" idag.  Dvs. vi lade på oss gasmaskerna och gick in i ett tält med tårgas i, och helt enkelt provade om vi kan lägga på oss maskerna ordentligt och om de håller. Kan säga att jag väntade definitivt inte på testet, och var rädd att masken skulle läcka och jag skulle börja må dåligt och hela faderullan, men tur nog gick allt helt bra! Satt istället där i tältet och undrade om de bara skojjar med oss, för jag kände inte av någonting, men det gjorde de inte, för vi gick sedan nära tältet utan masker och då kände man nog av lukten av tårgasen. Så nu vet jag iaf att min mask funkar helt perfekt...

2 kommentarer:

mammacarina sa...

duktigt, man ska utmana o övervinna sina "fobier" o begränsningar... he e meir än ja sko ha klara åv... kul att man kan skratt åt småsakre!

btw - har du siitt emma stores förlovningsvideo?! t o m jag blev rörd...

Sofia sa...

Hahaha... kan tänka mej småpojkarna försöka aerobica :) Små nöjen e fö de mesta de bästa nöjen...

Du ser annars ut som en liten grön skallerorm på bilden.