onsdag 15 februari 2012

lite soldatbrottning

Dagen började med ett litet simprov. Helt onödigt sådant om man frågar mej. Vi skulle simma 200m utan tid, på vilket simsätt som helst (utom ryggsim), och där var det då. Hallå, tvåhundra meter är ingenting, kunde nu fått simma längre och gjort ett simprov liknande coopern iaf, så skulle det kännts roligare. Speciellt eftersom jag faktist tycker om att simma. Men det kommer väl senare, nu skulle de bara få på klart vem som kan simma och inte. (men lite längre kunde vi nog fått simma iaf, tycker jag)
Efter lunchen var det lite kamp-skola. Det var riktigt kul! Vi delades in i två grupper; tunga och lätta gruppen (gissa vart jag hörde*hehe* lättaste av hela gruppen...). Först lärde vi oss olika slag och spark och lite självförsvar. Så vi fick sparka och slå på en stor madrass som vår kamp-kamrat höll i, riktigt boxingfeelis ibland. Och det var mycket roligare att vara på den sidan av madrassen där man fick slå och sparka än den som höll i. När vi "kampats och slåtts" i över en timme var det dags för soldatbrottning. Tur nog fick jag brottas mot en annan tjej, för mot grabbarna har jag ju ingen chans. En tur började vi nog skratta ganska mycket då vårt brottande påminde mera om dans (typ tango eller nåt) än brottning, men kul hade vi. Vi hade också en brottningsturnering, och vi flickor fick ha vår egen lilla turnering (på två). Och även om jag hade mycket understöd av pojkarna så hjälpte det inte till mer än en andra plats *hihi*. 

Inga kommentarer: