tisdag 7 februari 2012

rapport från "sjukstugan"

lägesrapport: hade så lite feber igårmorse att jag inte skulle blivit befriad från tjänst så det var bara att ta sina väskor och åka iväg. tänkte att de får då skicka hem mej om jag blir sjukare, och sagt och gjort är jag tillbaka på brigaden nu idag. febern steg igårkväll, huvudet dunkade så jag trodde det skulle sprängas, speciellt när man nös eller snöt sej. så imorse sjukanmälde jag mej, skickades tillbaka och blev undersökt. febern har sjunkit helt nu, och någon bihåleinflammation har jag inte (som sjuksötaren först trodde jag skulle ha), och nu har jag fått medicin och en dag ledig för att bli frisk. så med andra ord är jag ledig idag och får vila upp mej, och imoegon om jag är frisk åker jag tilbaka till lägret. har alltså inte missat mera än en dag och kan säkert nog deltz i stridsfärdighetstastat på torsdag. tänkte att jag nu då jag har tid kan repetera i teorin hur allt går till så drar jag lite nytta av min lediga dag också...

2 kommentarer:

Anna sa...

Krya <3

mammacarina sa...

klokt tänkt!