tisdag 19 juni 2012

ångrar inte att jag inte gick AUK:in

Tisdag, ennu två dagar så får man komma hem på permission, skönt! Sov inatt utan täcke, eller med bara påslakanet och dagatäcket eftersom info inte löper fritt mellan musikkåren och kompaniet här (tydligen vanligt inom brigader, eftersom detta inte för min del ens var först gången man inte har täcke, åbo var ju helt lika), men tur nog är det sommar så man klarade sej bra. Idag har vi iaf fått allt vi behöver, och väbeln för kompaniet vet vem vi är och att nu är vi här. 

Som jag nämnde igår så var vi idag till Kauhava och spelade på kursavslutning/befodringstillfället för de som gått aukkin där, alltså en hel del av de jag gick grundperioden med blev undersergeanter idag. Själv satt jag och tänkte att tänk om jag skulle gått till undersergeant, då skulle jag nu först få åka till musikkåren i vasa och fortfarande ha lite över ett halvår kvar. Skulle nog inte klarat av det, 117 dagar (eller hur länge de nu sa det var) av mera och tyngre stridsutbildning, sluten ordning, läger, marscher och en massa ropande. Nejdå, det skulle inte varit någonting för mej, fastän hur coolt och tufft det skulle vara för en tjej så vet jag att minusen på listan är tredubbelt flera än plussen, så nä, ångrar inte det minsta att jag inte gick aukkin.
Hann tyvärr inte prata med dem, men en annan tjej som gick till militärpolis istället skickade medd att hon såg mej genom vaktstugan när vi åkte. 

Inga kommentarer: