fredag 8 juni 2012

vår terass

Tänkte fortsätta rundvandringen här hemma, denna gång tar jag er ut på terassen eller balkongen, beror på hur man ser på det. Vi bor nog på ett plan, men huset är i en sluttning så när man går ut på terassen så är det egentligen två meter ner till marken, därav kan man även kalla det balkong. Men hur som helst så har vi en stor och härlig terass, smal men lång, så vi kan endast ha ett litet bord med två stolar, men det passar oss två perfekt. Lite sommarblommor skaffade jag också för att få det hemtrevligt och somrigt, har ärvt intresset för blommor av min mamma och farmor. 




Vi har endast eftermiddagssol på terassen, så något härligt morgonté i solen kan man inte njuta av, men det gör ingenting. Tillbringade en del av eftermiddagen igår ute på terassen i sällskap av en bok och eftersom jag både är förkyld och det inte var så varmt så svepte jag in mej i en filt. Tror jag tänker göra samma sak idag bara solen kryper fram bakom husknuten...

Inga kommentarer: