måndag 4 juni 2012

Fanfest-dagen

Fanfest dagen betydde en dag med en massa uppträdanden, hela fem till antalet. För min del var det endast två, eftersom oboister inte hör till marsch-uppsättningen, så vid marscher hoppar vi till trum-zonen, men det fanns redan tillräckligt med folk där så fick stå över tre. Men vi spelade sommarmusik på torget och åkte till Kauhava till bigaden på befodringsfesten, så en hel del spelande blev det ändå, och en hel del marscher förstås. Imorgon bär det iväg till Seinäjoki en sväng också, och på fredag är det igen rövarstek som gäller, denna gång i Härmä. Så en hel del uppträdanden blir det denna vecka också, men det är ju slutspurt innan sommarlovet.


Träffade lite gamla brigadvänner idag vid Kauhava, och även om det bara var några ord vi han prata med varandra så var det riktigt trevligt att träffa dem igen. De frågade på skämt om jag saknar tetsandet (krälandet) så mycket att jag tetsar varje dag här i vasa och jag skrattade bara och sa att inte det minsta. Mina kläder kommenterade de också att är lite annorlunda än vad jag bar i januari, och visst är de det, lite gråare, snäppet snyggare och lite mera blingbling (syftar på axelmärkena)...

Inga kommentarer: