måndag 11 juni 2012

nästan frisk

Efter fem dagars hemvård är man då tillbaka till vardagen vid musikkåren. Hostan är betydligt bättre, tack vare meducin, men lite flunssig är man nog ännu, men inte så att jag ens skulle kunna tänka mej att ta mera sjukledighet, är inte den typen som försöker få ledigt och stannar hemma för småsaker, även om jag vet att man då skulle bli frisk lite fortare...men som sagt har jag ingen hosta som stör spelandet mera, så då är jag med andra ord frisk nog att spela. 

Sitter nu hemma på förlängd kvällsledighet och äter jougurt och ser på en film. Försöker nu njuta av att få vara hemma på vardagskvällarna ännu denna vecka för nästa vecka den här tiden ligger jag antagligen i en militärsäng på brigaden i Niinisalo och ser på någon film på datorn. Suckar djupt vid tanken på att måsta spendera tid där mitt i sommaren. Skall iaf försöka ta ut allt jag kan av tiden där, i form av mycket spelande på dagarna och timmar på gymmet och på länk på kvällarna Måste ju ändå få tiden att gå på nåt sätt mellan sex på morgonen och nio på kvällen, så kan ju göra det bästa av saken ändå. (Positiva jag är i farten igen..)

Idag blev vi beväringar tilldelade varsin duglighetspermission, för gott arbete nu i vår...Men det som var kravet för att vi fick den var att vi använder den nu på fredag. Tack för dp:n, men skulle nog gärna använt den någon gång man själv vill, men tar nog gärna emot flera dp:n ännu. Så fredagen blir nu då en helt ledig dag, långhelg kan man väl säga. Rätt skönt det också...


Inga kommentarer: